Weigold&Böhm


  • Lisa Batiashvili

    Lisa Batiashvili
  • Denys Proshayev

    Denys Proshayev
  • David Garrett

    David Garrett
  • Concerto Köln

    Concerto Köln
  • Nicola Benedetti

    Nicola Benedetti
  • Venice Baroque Orchestra

    Venice Baroque Orchestra
  • Jos van Immerseel

    Jos van Immerseel
  • Philippe Jaroussky

    Philippe Jaroussky
  • Giuliano Carmignola

    Giuliano Carmignola
  • Miguel Harth-Bedoya

    Miguel Harth-Bedoya
  • Anima Eterna Brügge

    Anima Eterna Brügge
  • Gautier Capuçon

    Gautier Capuçon
  • Tal & Groethuysen

    Tal & Groethuysen
  • Alexandre Tharaud

    Alexandre Tharaud
  • Andrea Marcon

    Andrea Marcon
  • Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin

    Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin
  • Raphaela Gromes

  • Jean-Yves Thibaudet

    Jean-Yves Thibaudet
  • Jean Rondeau

    Jean Rondeau
  • Javier Perianes

    Javier Perianes
  • Russische Nationalphilharmonie

    Russische Nationalphilharmonie
  • Shao-Chia Lü

    Shao-Chia Lü
  • La Cetra Basel

    La Cetra Basel
  • Orfeo 55

    Orfeo 55
  • Katia & Marielle Labèque

    Katia & Marielle Labèque
  • Regensburger Domspatzen

    Regensburger Domspatzen
  • Ensemble Artaserse

    Ensemble Artaserse

Katia und Marielle Labèque bringen Philip Glass' Klavierkonzert nach New York

Bisher hat das New York Philharmonic Orchestra noch kein Werk des bedeutenden zeitgenössischen Komponisten Philip Glass auf geführt. Für sein Glass-Debut in New York suchte sich das Orchester mit Katia und Marielle Labèque zwei Solistinnen, die als absolute Glass-Experten gelten. Im Jahr 2015 brachten die Pianistinnen das Konzert für zwei Klaviere und Orchester mit dem  LA Philharmonic Orchestra zur Uraufführung, vor kurzem spielten die beiden zudem die Deutschland-Premiere. In New York präsentierten sie das Konzert einem begeisterten und faszinierten Publikum, dem unter der Leitung des zukünftigen Chefdirigenten Jaap van Zweden zudem Mahlers monumentale Symphonie Nr. 5 geboten wurde. Die Presse zeigt sich begeistert davon, dass sich das New York Philharmonic Orchestra für ein Werk von Glass entschieden hat.

Hier einige Pressestimmen:

"The pianists, like trusted guides, take the orchestra (and listeners) through a pulsing thicket of music. (...) The piano parts, though not showy, are detailed and difficult. The Labèque sisters played a scintillating and elegant performance, and Mr. van Zweden nicely conveyed the mix of sassiness and delicacy in the music." (New York Times, Anthony Tommasini, 24.09.2017)

"Glass’s Concerto for Two Pianos and Orchestra (2015, revised 2016) received its New York premiere, featuring the Labèque sisters, for whom it was written. It’s an attractive and absorbing piece, with more event than you might expect, and far more in the way of external reference than Glass usually gives away: I felt the Ravel G-major concerto whispering behind the second movement, and the slow wind-down of the opening movement distinctly evokes Shostakovich, whom Glass greatly admires. The Labèques played it with absolute commitment and beauty of tone, and van Zweden conducted with real feeling, so that it came over with moment-by-moment inflections that often go missing in more poker-faced specialist readings." (ZEALnyc, Christopher Johnson, 25.09.2017)